Verzenden, Retourneren & Garantie

Verzending

Boot4.nl is een webwinkel en échte botenwinkel. Wij leveren onze producten door heel Europa. U wilt vanzelfsprekend graag weten dat uw bestelling veilig en wel op bestemming komt, én dat dit niet onnodig lang duurt. U kunt uw bestelling ophalen op onze locatie midden in de randstad. De meeste artikelen verzenden wij door heel Europa.

Verzendkosten Nederland

Boot4.nl rekent geen verzendkosten op orders met een waarde vanaf €50,- binnen Nederland. Dit omvat zowel kleine artikelen als complete elektromotorsets (incl. accu). Op objecten met een afwijkende afmeting (bijvoorbeeld complete boten) kunnen de verzendkosten hoger zijn. U ziet de verzendkosten tijdens de checkout voordat u afrekent op de website. Zo komt u nooit voor verrassingen te staan. 

Verzendkosten Internationaal

Als u een product van Boot4.nl bezorgd wilt hebben buiten Nederland, hanteren wij voor kleinere artikelen de tarieven van onze bezorgdiensten (o.a. DHL en PostNL). Bij boten, elektromotoren en complete sets met accu rekenen wij internationaal een variabel tarief. U ziet deze tarieven in onze webshop voordat u het product afrekent.

Levertijden

Wij doen er alles aan om uw product zo spoedig mogelijk op uw locatie te krijgen. De levertijd staat meestal bij de order vermeldt. Gemiddeld kunt u een zending die op voorraad is binnen 24-48 uur verwachten. Wij houden u op de hoogte van de bezorging met een track & trace.

Afhalen in de randstad

Wilt u liever niet op uw pakket wachten? U kunt ook vrijwel alles bij ons afhalen. We houden ruime voorraad. Wel raden we aan om van tevoren even te bellen om zeker te weten dat we uw product hebben liggen. Ga naar onze contactpagina voor openingstijden en meer informatie.

 

Retourneren

U kunt producten vrijwel altijd retourneren. Producten dienen ongebruikt en zonder gebruikssporen (nieuwstaat) in de originele verpakking te worden geretourneerd. Volg onderstaande stappen om uw retour aan te maken:

Stap 1. Retour registreren

1. Meld uw retour aan in uw Boot4 account.

- Als u al geregistreerd bent kan er gewoon worden ingelogd via uw account.

- Als u nog geen account heeft (dus heeft afgerekend zonder te registreren) kan u een account aanmaken met HETZELFDE e-mailadres als waarmee de bestelling is gedaan.

2. Klik eenmaal ingelogd op “Mijn Bestellingen” en vervolgens op de bestelling. Klik onderaan de bestelling op ‘Artikelen retourneren’.

3. Kies de reden van retour en de retour actie (bijv. onjuiste product ontvangen en juiste product toesturen).

 

Stap 2. Retourlabel printen

Let op: Voor een aantal productgroepen wordt niet standaard een retourlabel aangemaakt, maar krijgt u van ons bericht zodra u uw retour heeft geregistreerd (zie hierboven). U kunt deze stap dan overslaan en onze verdere instructies afwachten. Het gaat om de volgende productgroepen:

- Accu's (lithium of lood)

- Rubberboten

- Andere boten

- Producten die per briefpost zijn verzonden

- Andere zeer zware of grote producten

- Niet zeker? Neem bij twijfel even contact met op ons via sales@boot4.nl.

 

Vervolgens kunnen de meeste klanten een retourlabel printen en het product terugsturen door de volgende stappen te volgen. (Let op: registreer altijd eerst uw retour voordat u een retourlabel aanmaakt!)

1. Ga naar het Boot4 retourportal.

2. Vul uw tracking code (die u bij de heenzending heeft ontvangen) en uw postcode in en doorloop alle stappen, kies een drop-off point en print het label. Breng het pakket naar het drop-off point en wij verwerken uw retour zo spoedig mogelijk.

 

Staat van de goederen

Het is uw verantwoordelijkheid om zorgvuldig met het product en het verzenden om te gaan. Alle producten moeten bij binnenkomst door ons gecontroleerd worden voor we uw geld terug kunnen storten. Eventuele schade of waardevermindering kan in rekening gebracht worden.

 

Garantie

1. U dient een garantiegeval aan te melden in uw Boot4 account.

- Als uw al een account heeft kunt u inloggen op Boot4.nl.

- Als u nog geen account heeft (dus heeft afgerekend zonder te registreren) dient u een account aan te maken met HETZELFDE e-mailadres als waarmee de bestelling is gedaan.

2. Klik eenmaal ingelogd op “Mijn Bestellingen” en vervolgens op de bestelling. Klik onderaan de bestelling op ‘Artikelen retourneren’.

3. Kies de retour reden "Garantiegeval aanmelden" en retour actie "Garantie: product repareren/nakijken"

4. Vervolgens zijn wij op de hoogte van het garantiegeval en nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.